| |
|
Forum
|
Forum » UTRUSTNING » ATT BYGGA EGET
| | |
|
|
awasen
|
Postad - 18 jul 2010 09:28:42
|
Inlägg227
Medlem sedan2008-10-21
|
Hej, sökte med ljus och lykta efter ett solfilter i glas till min nya 8"-are men kunde inte hitta något så jag beställde ett ark solfilm.Tanken var att göra en ring av liggunderlag som jag kan träda på tuben men efter ett par misslyckade försök att hitta något lim (silikon?) som håller tänkte jag fråga om någon här har tips och hur man bäst får ihop ändorna? Jag testade lägga dem om varandra och slå i häftstift men det blir ju inte så snyggt direkt... Signatur
Mvh, Anders ---------------------- * SkyWatcher Explorer 200PDS på Celestron CG5 Advanced GoTo * Celestron 20x80 SkyMaster
|
|
|
|
|
|
|
|
| | |
|
|
Lazze
|
Postad - 18 jul 2010 10:20:00
|
Inlägg 372
Medlem sedan 2008-10-23
|
Om jag minns rätt använde jag vanligt Casco kontaktlim för att göra dagghuv av ett liggunderlag. För säkerhets skull så limmade jag inte bara ihop skarvarna, utan längs hela utsidan av skarven limmade jag på en smal skiva liggunderlag så det håller ihop bättre./Lasse
|
|
|
|
|
|
|
|
| | |
|
|
regulus1
|
Postad - 18 jul 2010 20:53:24
|
Inlägg 504
Medlem sedan 2004-03-12
|
Jag har lyckats bra med att limma ihop ändarna på ett liggunderlag med smältlim + limpistol. Med kartong under för att skydda golvet. Trimma med kniv.
|
|
|
|
|
|
|
|
| | |
|
|
awasen
|
Postad - 22 jul 2010 22:31:34
|
Inlägg 227
Medlem sedan 2008-10-21
|
Tack för svaren!Ska testa med smältlim. Signatur
Mvh, Anders ---------------------- * SkyWatcher Explorer 200PDS på Celestron CG5 Advanced GoTo * Celestron 20x80 SkyMaster
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sponsra oss?
|
|
Det kostar att finnas tillgänglig på internet, och eftersom AstronomiGuiden ägs av en privatperson mottages alla donationer tacksamt!
|
Svenskt Bankgiro 218-3036 mottagare ASTRONOMIGUIDEN
|
Minsta summan att sponsra med är 50 SEK för bankgiro! Detta beror på att banken drar av en administrativ kostnad för varje insättning.
Sponsrade pengar kan ej betalas tillbaka!
|
|
|
|
|
|